donderdag 23 april 2009

36

Ze was een voorbeeldleerling: ze haalde achten voor mijn vak en haar moeder zat in de ouderraad. Madeleine werd later ook nog eens redactie- lid van de schoolkrant.
Toch vroeg mama belet op de tafeltjesavond. De eerste fase van het Macropediusgebouw stond nog in het midden van een moeras. Van de auto naar het gebouw zag ik haar al van verre naar mijn lokaal komen
, lichtvoetig ondanks het modderen pad. Ik voelde dat ik bloosde en zeker toen ze zonder inleiding begon:"Het gaat prima met mijn dochter. Maar ik wilde u wel eens zien. Ik heb zoveel van u gehoord".
De boekjes die Lidwien mij op een andere school jaren eerder met Sinterklaas van haar moeder moest geven, kwamen me in gedachten. Ik bloosde weer. Om toen.
Mijn passie voor onderwijs en begeleiding lieten me elk jaar weer uitkijken naar ouderavonden en modelleerlingen.