zaterdag 9 mei 2009

20

Ook ik kreeg twee doosjes. Net als alle (midden)- managers en taakhouders. Strak en modern. Visitekaartjes symboliseren status en belang. Net als een naamplaatje naast de deur van je kamer. (Het schijnt dat ik geen kantoor mag zeggen, omdat zulks te zakelijk klinkt en naar werken riekt). Visitekaartjes heb ik in al die jaren evenveel versleten als kamers: een stuk of tien. Dus had ik nog twee doosjes over.
De meeste kaartjes heb ik daarom afgelopen wandelvakantie in Ierland uitgedeeld: verstopt onder een steen aan het strand, geschoven onder een ontbijtbordje bij een bed-and-breakfast, geprikt in een bloeiende gaspeldoornstruik op een helling. De wind en de afwas zullen ze uitwissen.
Wat moest ik ermee? Netwerken opbouwen? Ik bewonder Albert-László Barabási en zijn theorie over allerlei soorten netwerken (zoals internet, cellen, verkeer). Belangrijkheid wordt daarin bepaald door de groei en door het aantal van de contacten. Laat ik nou gaan voor diepte en kwaliteit.